Dropbox zmienia się jako inteligentna przestrzeń do pracy

By Weronika Skotnicka

Dropbox nie chce już być tylko repozytorium danych i dokumentów w chmurze. Szereg nowych funkcji ma na celu przekształcenie usługi w cyfrowe miejsce pracy.

Dropbox był pionierem w zakresie pojemności pamięci masowej w chmurze. Amerykanie chcą teraz wymyślić się na nowo jako cyfrowe miejsce pracy w chmurze z szeregiem nowych funkcji. Celem tzw. „Smart Workspace” jest zapewnienie zespołom cyfrowej przestrzeni roboczej, która łączy w sobie wszystkie niezbędne narzędzia.

Podgląd Dropbox może teraz obsługiwać więcej typów plików. (Źródło: Dropbox) Nowe środowisko Dropbox opiera się na funkcji Spaces, która zasadniczo odpowiada współdzielonemu folderowi z dodatkowymi funkcjami. Wszystkie innowacje są dostępne w aplikacjach komputerowych i internetowych, a także na urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS.

Lista nowych funkcji obejmuje zaawansowane wyszukiwanie obrazów oparte na sztucznej inteligencji, lepszy podgląd plików z obsługą wielu programów, takich jak AutoCAD, integrację Dropbox Paper i funkcję wyszukiwania przeglądów. Wkrótce zostanie dodany „Dropbox Binder” – narzędzie do dokumentowania projektów, procesów i wiedzy oraz udostępniania ich współpracownikom w nieskomplikowany sposób.

Ponadto Dropbox został wyposażony w różne integracje do korzystania z innych usług. Na przykład dokumenty można teraz również podpisywać elektronicznie bezpośrednio w Dropbox za pośrednictwem HelloSign. Istnieją również dodatki do usługi spotkań Trello, Slack i Zoom.

Administratorzy IT mogą również oczekiwać nowych funkcji. Dzięki aktualizacji konsola firmowa w Dropbox ma teraz możliwość konfiguracji ustawień na różnych instancjach. Ponadto administratorzy mogą przeglądać wszystkie działania w chmurze, w tym zawartość chmury przechowywaną w Dropbox.

Dzięki strategicznemu partnerstwu z BetterCloud w najbliższej przyszłości zostaną dodane dodatkowe funkcje do orkiestracji i ochrony przed utratą danych. Integracja usługi ma na celu pomóc w dostarczaniu, zarządzaniu i monitorowaniu Dropbox w środowiskach pracy szczególnie bezpiecznie i wydajnie.

Plan zawiera również nowe funkcje zarządzania danymi, które umożliwią zarządzanie wersjami z okresem przechowywania do dziesięciu lat na potrzeby zbierania elektronicznych materiałów dowodowych.