Dropbox rozszerza funkcje administracyjne

By Weronika Skotnicka

Klienci biznesowi Dropbox będą mieli w przyszłości rozszerzone funkcje administracyjne. Ułatwia to zarządzanie pamięcią masową w chmurze nawet w większych firmach o złożonych strukturach zespołów.

Podczas gdy administracja pamięcią masową w chmurze w start-upach i małych firmach jest zwykle mniej rozbudowana, w większych firmach należy administrować bardziej złożonymi strukturami zespołów i działów. Dropbox chce teraz zmniejszyć obciążenie administracyjne swoich klientów i rozszerza swoje taryfy dla klientów biznesowych o tak zwaną funkcję administratora multiteam.

Dzięki funkcji administratora multiteam można centralnie zarządzać różnymi zespołami i kontami. (Źródło: Dropbox) Nowa rola zarządzania umożliwia administratorom centralne zarządzanie różnymi zespołami i kontami Dropbox. Wcześniej wymagane przełączanie między poszczególnymi kontami i ponowne logowanie nie są już konieczne.

Nowa funkcja powinna zainteresować przede wszystkim firmy, które korzystają z Dropbox w wielu działach z różnymi kontami i zespołami. Jeśli dział IT nie dysponuje narzędziami do centralnego zarządzania, szybko traci się całościowy obraz wykorzystania i wykorzystania chmury. Ponadto działania i postępy poszczególnych zespołów można oczywiście śledzić również za pośrednictwem nowej roli kierowniczej.

Dla klientów Dropbox Business funkcja zarządzania wieloma zespołami będzie dostępna we wczesnym dostępie 28 lutego. Gdy tylko funkcja zostanie aktywowana, administratorzy mogą otrzymać odpowiedni dostęp w ramach subskrypcji Enterprise. Centralnym elementem sterującym narzędzia jest konsola administracyjna.