Przechowywanie danych w chmurze. Najlepsze dyski internetowe

By Weronika Skotnicka

na czym polega jego działanie?

Dysk w chmurze to wygodne rozwiązanie, które umożliwia dostęp do dokumentów w niemal każdym miejscu i z każdego urządzenia. O tym, które z nich są najlepsze, decyduje nie tylko pojemność i darmowy dostęp, lecz także szereg innych cech.

Chmura to model składowania danych, w którym przechowywane są one na serwerach, a fizyczne otoczenie jest zazwyczaj własnością lub jest zarządzane przez firmę hostingową. Dostawcy chmury są odpowiedzialni za utrzymanie i chronienie danych dostępnych na oferowanych przez nich serwerach. Składowanie w chmurze może odbywać się za pośrednictwem usługi dostępnej na komputerze lub specjalnej aplikacji.

Dysk w chmurze - zalety

Własny dysk w chmurze posiada wiele zalet, które odkrywają przede wszystkim właściciele i pracownicy dużych przedsiębiorstw. Korzyści z tej usługi są następujące:

Opłata wyłącznie za przestrzeń, która jest rzeczywiście wykorzystywana przez firmy.

Zmniejszenie rachunków za energię elektryczną jest widoczne w firmach, które zdecydowały się na przechowywanie swoich dokumentów na dysku w chmurze . Oszczędność polega na ograniczeniu sprzętu, który jest niezbędny w tradycyjnym obiegu dokumentów.

Firmy mogą zdecydować, czy wygodniejsze jest dla nich przechowywanie dokumentów wewnątrz firmy, czy na zewnątrz albo poprzez usługę łączącą obydwa sposoby. Również tutaj znaczną korzyścią jest możliwość ograniczenia kosztów.

Dysk w chmurze jest powiązany z architekturą systemu działającego w firmie, dlatego przystosowanie do przechowywania dokumentów w chmurze nie generuje dodatkowych kosztów.

Chmura to niemal natychmiastowy dostęp do wszelkiego rodzaju dokumentacji oraz aplikacji za pośrednictwem łącza internetowego.

Dysk w chmurze to doskonały sposób na przechowywanie kopii zapasowych w przypadku, kiedy następuje awaria i dane z serwera znikają.

Coraz większa popularność chmury

Ze względu na szerokie zastosowanie i możliwość obniżenia kosztów związanych z archiwizowaniem dokumentów pojemny dysk w chmurze wydaje się doskonałym rozwiązaniem dla właścicieli firm. Jak wskazują dane uzyskane przez dom badawczy Gartner, na całym świecie już ponad 86% przedsiębiorstw korzysta z tej usługi. Jednocześnie przewiduje się, że w 2016 roku niemal 35% wszystkich danych będzie przechowywanych właśnie na dysku w chmurze.

Powodem takiego zainteresowania przedsiębiorców jest przede wszystkim możliwość zaoszczędzenia znacznych kwot, ale także fakt, że dokumenty dostępne są dla wszystkich pracowników niemal z każdego miejsca, w którym jest dostęp do internetu.

Dysk w chmurze - jak wybrać pojemność?

W zależności od liczby dokumentów, które będzie zawierać dysk w chmurze, należy wybrać jego odpowiednią pojemność. Szacuje się, że jeżeli będzie to dokumentacja przedsiębiorstwa, która rzadko się zmienia, a dostęp dla wszystkich ma być możliwy z jednego miejsca, dogodną pojemnością jest 10 GB. Oczywiście w miarę przybywania plików będzie można rozszerzyć ilość miejsca do przechowywania, nawet do 100 GB. Przy oszacowywaniu pojemności dysku ważny jest rodzaj składowanych plików. Powyższe szacunki dotyczyły dokumentów, jeżeli natomiast planuje się gromadzenie na dysku plików multimedialnych, potrzeba wtedy znacznie więcej miejsca. Dostawcy kont dla firm oferują zazwyczaj dostęp do dokumentów w chmurze od razu dla kilku osób. Z tego też powodu często spotykaną pojemnością oferowaną właścicielom przedsiębiorstw jest 1 TB.

Jak wybrać dysk w chmurze?

Decydując się na dysk w chmurze, powinno się zwrócić uwagę na trzy najważniejsze elementy, które świadczą o tym, czy usługa jest przydatna i opłacalna. Są to: omawiana już wcześniej pojemność początkowa, system płatności oraz bezpieczeństwo.

W przypadku systemu płatności bardzo ważne jest rozpoznanie waluty, w jakiej będziemy jej dokonywać oraz częstotliwość pobierania opłat. Najczęściej dostępnymi opcjami są: złotówki, dolary lub euro. Jeżeli chodzi o częstotliwość, płatności mogą być naliczane zarówno rocznie, jak i miesięcznie. Dlatego w tym przypadku warto zastanowić się, która opcja i jaka waluta są dla nas najwygodniejsze. Kwestią, która narzuca wybranie odpowiedniej waluty, jest jednak możliwość wystawienia faktury i odliczenia podatku VAT. Będzie to możliwe raczej tylko przy skorzystaniu z polskich dostawców chmury (e24cloud, Ergonet, InfoCloud24). W przypadku takich firm jak Dropbox, Sugarsync czy Wuala faktura będzie przypominała tę, którą otrzymuje się chociażby za reklamę w Google (bez podatku).

Warto pamiętać, że płatne dyski w chmurze są o wiele korzystniejsze, ponieważ można używać wielu dodatków, nie tylko umożliwiających sprawniejsze dokupienie miejsca na przechowywanie danych, lecz także zwiększających bezpieczeństwo dokumentów.

Na skróty Rozliczaj wygodnie swoją firmę online! Księgowość - Fakturowanie - CRM

Księgowość - Fakturowanie - CRM Kadry i płace zintegrowane z eZUS i PUE

Kadry i płace zintegrowane z eZUS i PUE Proste generowanie i wysyłka JPK i deklaracji Załóż bezpłatne konto Zacznij bezpłatny 30 dniowy okres próbny bez żadnych zobowiązań!

Jakie dyski brać pod uwagę?

Jednym z najczęściej rozpatrywanych dysków w chmurze jest ten oferowany przez Google. Google Drive, zintegrowany z pocztą Gmail, stanowi jedno z najlepszych rozwiązań, ponieważ oferuje możliwość integracji z narzędziami udostępnianymi przez Google oraz systemami zewnętrznymi. Charakteryzuje się dosyć dużą darmową pojemnością – 15 GB. Zaletą jest to, że Google Drive to multiplatforma, dzięki czemu możliwy jest dostęp do dokumentów z wielu urządzeń lub poprzez przeglądarkę.

Pozytywne opinie zbiera również OneDrive należący do firmy Microsoft, który oferuje za darmo pojemność startową 15 GB oraz niskie opłaty za abonament (np. 8 zł miesięcznie za 100GB przestrzeni na dysku) i możliwość dostępu z niemal każdego systemu operacyjnego.

Godne uwagi są również dwa inne dyski w chmurze: Amazon Cloud Drive oraz Dropbox. Polscy użytkownicy mogą skorzystać także z nowej usługi oferowanej przez firmę Manta, która uruchomiła na bazie Oktawave Cloud Storage swój dysk Mantabox. Ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa przechowywanych danych warto wziąć pod uwagę – jedną z jej podstawowych zalet jest szyfrowanie przechowywanych danych.

Chmura internetowa – co to jest, jak działa i jak jej używać? Przechowywanie danych w chmurze – poradnik

Zastanawiasz się, jak przechowywać dane w chmurze internetowej? Jeżeli jesteś użytkownikiem sieci internetowej, z pewnością niejednokrotnie spotkałeś się z różnego rodzaju „dyskami online”, chociażby korzystając z usług poczty Gmail. Sprawdź, czym dokładnie są chmury internetowe i jak z nich korzystać.

Chmura internetowa – definicja. Co to dokładnie jest?

Chmura internetowa to sieć zdalnych serwerów, które przechowują dane i pozwalają na zarządzanie nimi, niezależnie od używanego urządzenia – wystarczy, że dany komputer lub urządzenie mobilne ma dostęp do internetu. Dzięki chmurze możesz korzystać z funkcji serwera w każdym miejscu i w dowolnym czasie.

Istnieją chmury publiczne, do których dostęp jest nieograniczony, prywatne, z których można korzystać na przykład w ramach prowadzenia firmy albo chmury społecznościowe, do których dostęp ma dana grupa instytucji.

Korzystanie z chmur internetowych staje się coraz bardziej popularne, ze względu na wygodę pracy z plikami, jaką oferuje taka usługa. Dzięki wirtualnej pamięci możesz ze spokojem zapomnieć o korzystaniu z fizycznych dysków przenośnych. Wystarczy, że masz przy sobie urządzenie z dostępem do internetu, przykładowo smartfon lub tablet. Chmury wirtualne z reguły proponują znacznie większą przestrzeń przechowywania danych niż te fizyczne.

Najpopularniejsze dyski do przechowywania danych w chmurze

Jak działa chmura internetowa?

Chmurę internetową można nazwać przenośnym, wirtualnym dyskiem. Dostawcy usług tego typu oferują przestrzeń do przechowywania danych, takich jak pliki tekstowe, multimedia, jak również oprogramowanie. Dane te nie zajmują przestrzeni na Twoim urządzeniu – są przechowywane zdalnie na serwerze operatora Twojej chmury. To on dba o ich zabezpieczenie. Możesz korzystać z plików umieszczonych na wirtualnym serwerze o każdej porze, niezależnie od tego, gdzie jesteś – wystarczy, że Twoje urządzenie jest podłączone do sieci internetowej.

Zazwyczaj, jeżeli chcesz korzystać z wirtualnych serwerów, musisz znaleźć odpowiedniego usługodawcę i wybrać interesujący Cię abonament – wirtualne dyski o większych pojemnościach są płatne, jednak dla potrzeb indywidualnych istnieją darmowe chmury o mniejszej pamięci. Następnie będziesz musiał utworzyć swoje konto i ustawić hasło dostępu. Oczywiście wszystko to odbywa się zdalnie, przez internet.

Tego typu rozwiązania pozostają niezwykle bezpieczne, jeżeli dobrze chronisz hasła dostępu. Pamiętaj, że sam dbasz o prywatność swoich danych – nie udostępniaj hasła niepowołanym osobom. W ten sposób będziesz miał pewność, że Twoje dane nie trafią w nieodpowiednie ręce.

Enable JavaScript to use widget

Jak można korzystać z chmury? Dlaczego przydaje się w pracy i prywatnie?

Wybór chmury, zamiast klasycznego dysku, do przechowywania plików tekstowych, grafik i innego rodzaju danych, które możesz w każdej chwili edytować, jest zdecydowanie lepszą opcją. Nie ma możliwości zgubienia lub stracenia danych, jak w przypadku dysków fizycznych. Jeśli dojdzie do kradzieży urządzenia, Twoje pliki są zabezpieczone i nieupoważniona osoba nie odnajdzie danych, jeżeli nie zna hasła dostępu. Jeśli sprzęt ulegnie zniszczeniu, możesz swobodnie odtworzyć dane na innym urządzeniu.

Zapisane na wirtualnych serwerach dane nie znikną przypadkowo – sieć chmury zapisuje dane w macierzach i tworzy kopie zapasowe. Dostęp do plików i jakakolwiek praca na nich wymaga zaakceptowania przez administratora.

Wiele osób pracuje w domu, więc chmura z danymi firmowymi jest sporym ułatwieniem – znacznie usprawnia pracę i wymianę danych w obrębie danej firmy. Do wirtualnego dysku dostęp może zyskać nieograniczona liczba użytkowników, ale miejsce na serwerze jest zależne od wybranego abonamentu. Operatorzy chmur oferują wirtualne dyski o różnych pojemnościach, więc można dobrać odpowiedni rozmiar serwera do swoich potrzeb.

Najpopularniejsze aplikacje do przechowywania danych w chmurze

Zastanawiasz się, który program do przechowywania danych w chmurze jest najlepszy? Sprawdź najpopularniejsze propozycje i dowiedz się, co oferują poszczególne aplikacje.

Google Drive

Wirtualny dysk od Google to najpopularniejsza aplikacja do przechowywania danych. Każdy, kto korzysta z konta Google, z pewnością spotkał się z możliwością zapisu plików w Google Drive. Usługa dla osób prywatnych, które nie potrzebują zbyt dużo przestrzeni, jest darmowa. Dokładnie 15 GB pamięci przysługuje każdemu użytkownikowi konta Google bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz dysku o większej pojemności, Google oferuje trzy abonamenty. Za 100 GB zapłacisz 8,99 zł miesięcznie, 200 GB kosztuje 13,99 zł miesięcznie. Dużo większa przestrzeń, bo 2 TB, to koszt rzędu 46,99 zł co miesiąc. Zaznaczenie rocznej subskrypcji pozwoli Ci nieco zaoszczędzić.

Dla firm Google oferuje usługę Google Cloud – cennik jest przejrzysty: 8$ za każdego użytkownika miesięcznie i 1$ za każde 25 GB pamięci. Jest to popularna i często wybierana opcja przez przedsiębiorstwa.

OneDrive

Microsoft oferuje chmurę OneDrive, kompatybilną z pakietem MS Office. Kiedy zakładasz konto użytkownika, otrzymujesz bezpłatnie 5 GB na przechowywanie plików. Jeżeli potrzebujesz nieco więcej miejsca, za 100 GB zapłacisz 7,99 zł miesięcznie.

Ciekawą alternatywą jest wykupienie subskrypcji pakietu Office 365 dla użytkowników indywidualnych. Dzięki temu zyskujesz dostęp do programów pakietu MS Office i miejsce w chmurze OneDrive. Przy opcji Office 365 Personal płacisz 299,99 zł rocznie i otrzymujesz 1 TB pamięci do przechowywania plików.

Wybór Office 365 Home jest korzystny w przypadku większej liczby użytkowników, np. w gronie rodziny – zyskujesz możliwość dzielenia się pakietem z 5 innymi osobami. Za dostęp do narzędzi MS Office i 6 TB miejsca w chmurze zapłacisz 429,99 zł rocznie.

Dla przedsiębiorstw OneDrive jest elementem całej usługi Office 365. Nie można zatem wykupić samej przestrzeni dyskowej dla firm od Microsoft. Są jednak plusy takiego rozwiązania – miejsce do przechowywania zyskujesz wraz z pakietem narzędzi Office 365, w których jednocześnie może pracować więcej niż jedna osoba – idealny sposób na pracę zdalną. W tej opcji bezpiecznie dzielisz się plikami przez nadawanie uprawnień dostępu.

Zobacz też: Internet of Things, czyli Internet rzeczy – co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o IoT

iCloud

Chmura od Apple wbrew pozorom może być wykorzystywana także przez użytkowników systemu Windows. Usługa jest płatna, ale ceny są dosyć przystępne. Za 50 GB zapłacisz 3,99 zł miesięcznie, 200 GB miejsca to koszt równy 11,99 zł miesięcznie, a ostatni pakiet, oferujący 2 TB pamięci, otrzymasz za 39,99 zł miesięcznie.

Pakiet 50 GB jest przeznaczony dla indywidualnego użytkowania, ale dwa pozostałe abonamenty możesz swobodnie dzielić z aż 5 innymi osobami. Aplikacja jest dedykowana zarówno dla użycia prywatnego, jak i również dla firm.

Dropbox

Dropbox to jeden z popularniejszych serwisów oferujących wirtualne dyski. Pakiety indywidualne są dwa: możesz wybrać albo 2, albo 3 TB miejsca na swoje dane. Są to dosyć drogie opcje, bo pierwszy plan (2 TB) kosztuje ok. 43 zł miesięcznie, a za 3 TB zapłacisz 85 zł miesięcznie. Poza miejscem do przechowywania plików, Dropbox zapisuje historię przechowywania na okres 30 lub 180 dni, zależnie od wybranego abonamentu.

Dropbox dedykowany dla firm wyróżnia pakiet Advanced, który gwarantuje nielimitowaną przestrzeń do przechowywania danych, umożliwia przesyłanie plików do 100 GB i zawiera w sobie narzędzia dla teamów. Koszt tego pakietu to 18 € za każdego użytkownika miesięcznie.

Reklama

Dzięki usługom Dropbox dla firm można łatwo udostępniać materiały, poprzez generowanie linków do zawartości. Usługa Dropbox z pewnością jest bezpieczna, bo bazuje na podwójnej weryfikacji użytkownika, przez co złamanie dostępu do dysku jest niezwykle trudne.

Comarch IBARD

Polska chmura internetowa IBARD to usługa skierowana do firm. Umożliwia przechowywanie danych z zachowaniem najwyższych poziomów bezpieczeństwa. Dane są automatycznie szyfrowane w trakcie przesyłania, jednak możesz też szyfrować je we własnym zakresie, używając indywidualnego klucza.

Chmura IBARD jest kompatybilna z aplikacją internetową oraz systemami opartymi o Android i iOS. Najtańszy pakiet kosztuje 210 zł rocznie i pozwala na dostęp do 100 GB pamięci, jednak można indywidualnie dopasować plan do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Na rynku istnieje sporo dystrybutorów usług związanych z przechowywaniem danych na wirtualnych dyskach. Nasze propozycje to najkorzystniejsze rozwiązania dla klientów indywidualnych oraz dla firm. Korzystałeś z innej chmury internetowej? Podziel się wrażeniami w komentarzach.

Przechowywanie danych w chmurze. Najlepsze dyski internetowe

Dyski internetowe od dawna coraz skuteczniej zastępują fizyczne nośniki danych. To, co jeszcze lata temu przechowywaliśmy na płytach CD, DVD, czy pendrive – teraz zapisujemy w tzw. cloud storage. Trudno się temu dziwić, wszak dysk w chmurze to wyjątkowo wygodne rozwiązanie, a jednocześnie niesamowicie bezpieczne. Sprawdzamy dla Was, jakie są najpopularniejsze aplikacje do przechowywania danych w chmurze, ile kosztują i dlaczego warto z nich korzystać.

Internet – a co to w zasadzie jest? Jak działa Internet? Czym jest sieć internetowa?

Co to jest dysk internetowy?

Dysk internetowy, inaczej dysk w chmurze (ang. cloud storage) to następca fizycznych nośników danych (pendrive, płyty etc.). Jest to usługa (aplikacja) do przechowywania danych na serwerach usługodawcy, a dostęp do nich jest możliwy poprzez Internet z właściwie każdego miejsca na świecie.

Dysk w chmurze to w zasadzie dysk, jak każdy inny. Z tą różnicą, że aby uzyskać do niego dostęp, nie potrzebujesz mieć go fizycznie przy sobie.

Jaki są usługi w chmurze? Co to jest cloud computing? Przykłady usług w chmurze

Zalety przechowywania danych w chmurze

Aplikacje do przechowywania danych w chmurze niosą za sobą wiele zalet, które docenią zarówno ci, którzy wykorzystają je do magazynowania zdjęć z wakacji, jak również pracownicy do dzielenia się służbowymi materiałami. O jakich konkretnie korzyściach mowa?

Elastyczne ceny za przestrzeń , którą rzeczywiście wykorzystujemy. Jeśli wiesz, że potrzebujesz maksymalnie 50 GB miejsca na dane – nie musisz płacić za 500 GB przestrzeni dyskowej. Jeśli zmienisz potrzeby – powierzchnię można w każdej chwili powiększyć.

, którą rzeczywiście wykorzystujemy. Jeśli wiesz, że potrzebujesz maksymalnie 50 GB miejsca na dane – nie musisz płacić za 500 GB przestrzeni dyskowej. Jeśli zmienisz potrzeby – powierzchnię można w każdej chwili powiększyć. Dostęp z każdego miejsca na świecie. Potrzebujesz tylko połączenia z internetem i smartfona lub laptopa. To wystarczy, aby otworzyć dysk internetowy i zarządzać zapisanymi plikami.

Potrzebujesz tylko połączenia z internetem i smartfona lub laptopa. To wystarczy, aby otworzyć dysk internetowy i zarządzać zapisanymi plikami. Minimalne ryzyko utraty danych – szczególnie w przypadku najpopularniejszych aplikacji. Fizyczne nośniki danych można zgubić lub uszkodzić , a to często powoduje nieodwracalne straty.

– szczególnie w przypadku najpopularniejszych aplikacji. , a to często powoduje nieodwracalne straty. Udostępnianie plików wielu osobom jednocześnie – generując krótki link możesz przekazać dostęp np. do albumu z wakacji. Nie musisz bawić się w przekazywanie pendrive 5 osobom po kolei, aby przekopiowały sobie pliki.

Jak wysyłać duże pliki online? Przesyłanie dużych plików przez Internet. Popularne narzędzia

Najlepsze aplikacje do przechowywania danych

Prezentujemy listę 9 dysków internetowych:

Dysk Google

Najpopularniejsza aplikacja do przechowywania danych w chmurze, która wpisuje się w ekosystem Google. Synchronizacja pomiędzy Dokumentami Google i pocztą Gmail sprawia, że Dysk Google to zwykle pierwszy wybór, jeśli chodzi o prywatne użytkowanie.

Darmowe i płatne pakiety Dysku Google docenią osoby, które korzystają z Dokumentów Google i jednocześnie lubią gromadzić zdjęcia z telefonu w chmurze.

Google Drive to brak limitu ilości przesyłanych plików i ich wagi, a do tego świetne aplikacje mobilne (Android, iOS) oraz desktopowe.

Darmowy pakiet: 15 GB

Płatne pakiety: 100 GB (8,99 zł miesięcznie), 200 GB (13,99 zł miesięcznie) oraz 2 TB (46,99 zł miesięcznie)

OneDrive

OneDrive to rozwiązanie od Microsoftu – a zatem dodatkowe korzyści z jego stosowania odczujemy, kiedy używamy pakietu Office.

W cenie 29,99 zł miesięcznie (lub 299,99 zł rocznie) za usługę Microsoft 365 Personal można otrzymać 1 TB przestrzeni dyskowej, a ponadto pakiet biurowy Office dla jednego użytkownika.

Aplikacja do zarządzania plikami jest intuicyjna i dostępna na wszystkie najpopularniejsze platformy mobilne i stacjonarne.

Darmowy pakiet: 5 GB

Płatne pakiety: 100 GB (7,99 zł miesięcznie)

Dropbox

To dysk chmurowy, który najczęściej będą wybierać firmy lub osoby, potrzebujące naprawdę dużo przestrzeni na dane. Dropbox pozwala generować kopie zapasowe wszystkich plików na komputerze, a jednocześnie zapewnia możliwość odzyskania ich nawet po usunięciu (po 30 lub 180 dniach w zależności od pakietu).

Oprócz tego Dropbox posiada rozwinięte funkcjonalności zarządzania zespołem w przypadku pakietów biznesowych.

Darmowy pakiet: 2 GB

Płatne pakiety: 2 TB (€11,99 miesięcznie lub €19,99 miesięcznie przy współdzieleniu), 3 TB (€19,99 miesięcznie)

iCloud

Dysk chmurowy przeznaczony dla posiadaczy sprzętu Apple. To domyślne rozwiązanie dostarczane na iPhone’y, iPady i komputery Mac. Oprócz przechowywania plików, iCloud pozwala tworzyć kopie zapasowe danych ze wszystkich urządzeń w ekosystemie Apple, a jednocześnie pełni funkcję aplikacji do zapisywania haseł.

Dysk Apple iCloud to najwygodniejsze rozwiązanie dla osób korzystających na co dzień z iPhone’ów i komputerów Mac.

Dodatkowa synchronizacja ze zdjęciami pozwala w wygodny sposób oszczędzać miejsce na telefonie lub tablecie.

Darmowy pakiet: 5 GB

Płatne pakiety: 50 GB (3,99 zł miesięcznie), 200 GB (11,99 zł miesięcznie), 2 TB (39,99 zł miesięcznie)

Box

Producent zapewnia o możliwości integracji z ponad tysiącem aplikacji. To sprawia, że Box może być dobrym wyborem do użytku biznesowego. Darmowy pakiet gwarantuje dość dużą przestrzeń (10 GB), niestety wadą jest limit wagi jednego przesyłanego pliku: 250 MB. Oprócz tego każdy plik zapisuje swoją jedną wersję bez dostępu do historii jego edycji.

Darmowy pakiet: 10 GB

Płatne pakiety: 100 GB (€12 miesięcznie). Plany biznesowe zaczynają się od kwoty €18 za 1 użytkownika (minimum 3), bez limitu przestrzeni.

Mega

Dysk internetowy Mega to kolejne rozwiązanie dla osób, które przechowują dużo danych i oczekują możliwie wysokiej prywatności. Firma stawia przede wszystkim na bezpieczne przechowywanie i transfer plików, podkreślając to na każdym kroku. Zapisane przez użytkownika pliki na dysku są szyfrowane end-to-end. Dla niektórych wadą może być ograniczenie łącznego transferu plików w ciągu miesiąca (1 TB w najtańszym pakiecie, 16 TB w najdroższym)

Darmowy pakiet: 20 GB

Płatne pakiety: 400 GB (22,98 zł miesięcznie), 2 TB (46,01 zł miesięcznie), 8 TB (92,06 zł miesięcznie), 16 TB (138,12 zł miesięcznie)

IDrive

Niech Was nie zwiedzie to, że z nazwą IDrive być może spotykacie się pierwszy raz. To popularne i jednocześnie bezpieczne rozwiązanie ze świetną opcją backupu i kontrolowania poprzednich wersji plików. Decydując się na zakup płatnego pakietu musimy być pewni swoich potrzeb – w IDrive możliwa jest wyłącznie płatność roczna.

Darmowy pakiet: 5 GB

Płatne pakiety: 1 TB ($14,62 rocznie), 5 TB ($59,62 rocznie)

pCloud

Podstawowy dysk chmurowy – bez dodatkowych integracji z edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi etc. pCloud stawia na prostotę i bezpieczeństwo.

pCloud to jeden z najbardziej podstawowych dysków chmurowych. Jest prosty, łatwy w obsłudze i bezpieczny.

Dla tych, którzy oczekują tylko tych dwóch rzeczy od aplikacji do przechowywania danych w chmurze będzie to w zupełności wystarczające. Na plus również intuicyjny interfejs oraz brak limitu wagi przesyłanych plików.

Darmowy pakiet: 10 GB

Płatne pakiety: 500 GB (€49,99 rocznie lub €175 jednorazowej opłaty), 2 TB (€99.99 rocznie lub €350 jednorazowej opłaty)

Mediafire

Ten dysk chmurowy zadowoli wszystkich, którzy chcą jak najwięcej przestrzeni, ale nie chcą za nią płacić. Wprawdzie podstawowy pakiet Basic ogranicza się do 10 GB, ale można go zwiększyć nawet do 50 GB poprzez premiowane działania (polecanie serwisu, połączenie z serwisami społecznościowymi etc.).

Udostępnianie plików z darmowego konta wiąże się z wyświetlaniem reklam podczas pobierania. To może irytować osoby, którym wysyłasz dane.

Darmowy pakiet: 10 GB

Płatne pakiety: 1 TB ($3.75 miesięcznie), 100 TB ($40 miesięcznie)

Może Cię zainteresować: