IBM Watson jest już używany w 700 firmach

By Weronika Skotnicka

Szef IBM Ginni Rometty podkreślił znaczenie technologii Watson dla grupy IT w przemówieniu na konferencji „World of Watson”.

Doroczna konferencja analityczna IBM dla klientów i partnerów odbywała się wcześniej pod nazwą „Insight”. W tym roku jednak impreza nosi tytuł „Świat Watsona”. Szef IBM, Ginni Rometty, w swoim przemówieniu zademonstrował ogromne znaczenie technologii Watson dla Big Blue. Ponieważ do tej pory Rometty był rzadko lub nigdy nie był widywany na jednej z wystaw wewnętrznych.

Asystent kierowcy z genami Watsona: Ginni Rometty z IBM (po lewej) prezentuje konsolę OnStar Go z Mary Barra z General Motors. (Źródło: IBM) Rometty przyniósł kilka wiadomości na konferencję w Las Vegas: IBM ma dziś 700 firm użytkowników, które albo testują, albo już używają Watsona. „Watson ma dziś setki milionów użytkowników końcowych. Do końca przyszłego roku będzie ich miliard” – powiedziała. Aby osiągnąć tę liczbę, IBM nawiązuje współpracę z drugą co do wielkości firmą motoryzacyjną na świecie. General Motors (GM) i Big Blue chcą rozszerzyć platformę mobilności „OnStar” marek Buick, Cadillac i Chevrolet o technologię Watson.

Na razie przyszły „OnStar Go” będzie wyposażony w technologię Watson tylko w USA. „Dzisiaj ludzie spędzają w samochodach średnio 37 000 godzin swojego życia” – wyjaśnia Rometty. Kierowcy i ich pasażerowie powinni móc lepiej i rozsądniej wykorzystać ten czas w przyszłości.

W tym celu technologia IBM uczy się nawyków jazdy, typowych tras i innych osobliwości pasażerów. Trasę można nie tylko zaplanować za pomocą komendy głosowej, ale można również opłacić tankowanie za pomocą karty kredytowej w aktach lub zamówić kawę w oddziale po drodze. Planowane są również spersonalizowane oferty rozrywkowe lub informacje o ruchu drogowym, powiedziała Mary Barra, dyrektor generalna General Motors, na scenie „World of Watson”. GM współpracuje z dostawcami takimi jak ExxonMobil, iHeartMedia, Mastercard i Parkopedia.