Greenpeace nieznacznie podnosi ocenę chmury Apple

By Weronika Skotnicka

Greenpeace w nowym raporcie nieco lepiej ocenił wydajność energetyczną centrów danych Apple. Według organizacji ekologicznej w innych ważnych obszarach producent iPhone'a wciąż pozostaje w tyle za konkurencją.

Według Greenpeace nowy ranking opiera się na dodatkowych informacjach dostarczonych przez Apple. W rezultacie oceny Apple dotyczące efektywności energetycznej i emisji gazów cieplarnianych zostały podniesione z „D” do „C”. W obszarze przejrzystości Apple poprawił się z najgorszej oceny „F” na „D”.

„Apple nie ujawniło, w jaki sposób planuje zapewnić dodatkową lokalną czystą energię w Karolinie Północnej. Wydaje się, że opiera się na ulgach podatkowych na energię odnawialną zamiast bezpośrednio kupować zieloną energię ”- powiedział Greenpeace. Apple musi wdrożyć swoje zapowiedzi wykraczające poza pierwsze kroki do działania i wykorzystać swoje ogromne rezerwy gotówkowe i bezpośrednio kupować energię odnawialną.

Apple określa się jako lider branży w zakresie wykorzystania energii odnawialnej w swoich centrach danych. W połowie maja ogłosił, że do końca 2012 roku będzie eksploatować swoje centrum danych w Maiden (Karolina Północna) wyłącznie z wykorzystaniem energii odnawialnej. 60 procent energii elektrycznej mają pochodzić z dwóch systemów słonecznych i ogniw paliwowych zasilanych biogazem. Resztę kupujesz od regionalnych dostawców.

„Powiedzieliśmy wcześniej, że nasze centra danych w Karolinie i Północnej Karolinie nie będą już korzystać z energii węglowej od lutego 2013 r.” – powiedział rzecznik Apple. W przypadku nowych zakładów w Oregonie i Nevadzie obowiązuje to od pierwszego dnia.

W nowym rankingu Greenpeace Apple poprawił się w porównaniu z konkurencją, ale nadal zużywa więcej węgla niż Amazon czy Yahoo. W indeksie czystej energii, który Greenpeace wykorzystuje do pomiaru udziału czystej energii, na przykład Dell, Yahoo i Google wyprzedzają firmę z Cupertino.

Ostatnio Apple został skrytykowany za nieużywanie oznakowania ekologicznego EPEAT. Firma powiedziała, że ​​„dogłębnie przygląda się” wpływowi swoich produktów na środowisko. Wszystkie produkty nadal spełniały wymagania Energy Star 5.2, a tym samym najsurowsze normy dotyczące efektywności energetycznej. Niemniej jednak dzięki swojej decyzji Apple stracił prominentnego klienta w mieście San Francisco.

[z materiałem od Josha Lowensohna, News.com]

Uwaga: Artykuły z ZDNet.de są również dostępne w Google Currents. Zapisz się teraz .